PANNA RETRO

Some time ago, on magazines and in while scrolling the web Ive noticed a huge trend of wearing clothes made by transparent fabric. I'v'e really loved the idea so I thought I will create my own vision of it. Unfortunately I couldn't find a transparent fabric in Poland. The only way was import from China. I don't like this kind of online transactions, because as we know how it is with things from China. The products can be fake, damaged or different as we have seen on the pictures on auction. Besides I would have to wait a long time until it would be delivered. So I found a different way. Its cool because at some point I'm helping to the environment. As I made dress using only a different types of a paper earlier, now I used cellophane paper. It wasn't so easy because this kind of material is very delicate. Small mistake, tiny but wrong cut could destroy my whole work. But I've passed through all difficulties and finally, I've made my dream effect !

Jakiś czas temu w sieci i w magazynach zauważyłam dość silny trend na ciuchy utworzone z przezroczystych tkanin. Bardzo mi się to spodobało i postanowilam stworzyć własną wizję takiego ciuchu. Niestety jednak nie udało mi się zdobyć tego materiału. Natknęłam się jedynie na ewentualność sprowadzenia czegoś takiego z Chin. Nie przepadam za takimi transakcjami, bo wiadomo jak to jest z kupnem czegokolwiek przez internet z tych stron. Tak więc, postanowiłam stworzyć coś na raz. A mianowicie tak jak kiedys zrobiłam sukienkę z papieru tak i teraz posłużyłam się czymś jednorazowym. Moi drodzy CELOFAN. Nie było łatwo, ponieważ jest to bardzo delikatny materiał i lekko krzywe ucięcie mogło spowodować rozerwanie całego "eksperymentu" i tak się czasem działo, ale przebrnęłam przez wszystkie trudne momenty i w końcu udało mi się uzyskać wymarzony efekt !











Soon, I will show you how it will look like on a person and I will also show you two different skirts which I made to mach it with this shirt. I wanted to post it up here on to give you some tiny sneak peak on my mannequin but unfortunately I don't have pictures of skirts. You won't see me wearing it today but be patient coz its coming very soon in next posts. I hope you like it and you will come back to see more of it.

Niedługo na blogu pojawi się post, w którym będzie można zobaczyć jak to wygląda na człowieku. Pokażę dwie spódnice, które dorobiłam do tej góry, ale niestety nie mam ich zdjęć na manekinie, a chciałabym zostawić wam nutkę ciekawości dlatego nie dodałam iich juz na mnie. Mam nadzieje że wrócicie i zobaczycie jak to wygląda w pełnej okazałości.









Comments

Popular Posts